• Trend open space ureda pokrenuo je Google, a slijedio je Facebook
  • Mnoge tvrtke žele biti poput ova dva velikana i zato se odlučuju za open space
  • Open space je dobar za timove koji rade na novom proizvodu

Jedan od naših najčitanijih tekstova s doista impresivnim brojkama je tema Open space uredi su prijevara. U toj smo temi pisali o istraživanju koje je proveo Harvard Business School, a koje je pokazalo kako ljudi u ovoj vrsti ureda imaju čak 73 % manje susreta licem u lice! Istim je istraživanjem utvrđeno kako je u njima broj e-mailova i poruka porastao za visokih 67 %. Nedostatak privatnosti pokazao se kao problem, a mogućnost da se fokusirate na zadatak pred sobom kao iznimno važan. No, unatoč istraživanjima open space uredi i dalje su tu i imaju neku neobičnu privlačnost. No, magazin Fast Company postavio je dobro pitanje, a ono glasi zašto se open space uredi još uvijek koriste? Jer, zaposlenici ih preziru. Kako smo već zaključili, nemaju privatnosti i glasni su. “U mom uredu je toliko glasno da jedva mogu funkcionirati,” požalio se ovom magazinu jedan grafički dizajner i dodao kako je upravo zbog open space ureda dao otkaz na jednom poslu. To je dosta radikalno čini nam se, ali očigledno postoje oni koji u takvim prostorima ne mogu funkcionirati.

Google i Facebook su krivi

Možda krivca za pošast otvorenih ureda treba tražiti u jednom od najvećih - Googleu. Oni su 2005. redizajnirali svoje urede koji su sada dolazili s više kolaborativnih prostora i manje privatnih. Sve to izgledalo je jako lijepo pa su i druge tvrtke poželjele biti kao Google, kopirajući izgled njihovih ureda. Tu su prednjačili startupi koji su se useljavali u velike prazne hale i od njih radili cool urede. U kojima nije bilo sjajno raditi jer, kako navodi Joel Spolsky koji je 2000-te godine pokrenuo Fog Creek Software i koji je danas CEO tvrtke Stack Overflow, bili su užasno glasni. Sve to naravno zbog konstrukcije prostora. No, također kaže kako mnogi od tih startupa nisu imali izbora i kako su jednostavno morali ulaziti u takve prostore.

Facebook je imao izbora kada je 2015. godine otvorio jednu od novih zgrada, a koja je open space ured za skoro 300 ljudi! Ideja tog velikog prostora bila je pokazati otvorenost Facebooka kao tvrtke. Mark Zuckerberg na otvaranju je rekao kako je ideja bila stvoriti savršeni prostor za inovacije u kojem stotine ljudi blisko surađuje. Čak o on sam ima stol upravo u tom prostoru, iako Fast Company piše kako većinu vremena ipak provodi u jednom od privatnih prostora. Ben Waber koji je CEO tvrtke Humanyze koja se bavi analizom i unaprjeđenjem poslovnih prostora kaže kako većina vlasnika tvrtki daje neodređene odgovore zašto žele open space. Ali kako zapravo svi žele izgledati kao uspješna tech tvrtka, kakve su Google i Facebook.

Za nove proizvode - open space

Weber iz tvrtke Humanyze kaže kako open space uredi nisu sasvim loši i kako bi njih zapravo trebale birati timovi koji rade na novim proizvodima. I to zbog toga što oni potiču na interakciju između ovakvih timova. Dakle, za smišljanje novih ideja open office, a za provedbu ipak treba više privatnosti. Ono što još naglašava jest da su open space uredi jeftiniji po zaposleniku pa da se i zbog toga mnoge tvrtke odlučuju za njih. Zanimljivo, 2010. godine zaposlenik je u prosjeku imao 20 kvadratnih metara na raspolaganju, dok je već 2013. taj broj pao na 16 kvadratnih metara. Te promjene jako je dobro iskoristila tvrtka WeWork koja reorganizira radni prostor, a bez da to utječe na zadovoljstvo zaposlenika. Radite li u otvorenom prostoru dobro je imati lagani laptop s dobrom baterijom. Pročitajte koji su laptopi predstavljeni na ovogodišnjem CES-u i ne propustite naš izbor najboljih ultralakih laptopa.



 

Prijavi se na naš newsletter i primaj ekskluzivne vijesti iz svijeta prijenosnih računala. Bez spama, naravno ;)

ponuda

Prijenosno računalo vrhunskih perfomansi

ASUS ROG Strix

Pametni sat modernog dizajna

Sportski sat XIAOMI