• E.T. The Extra-Terrestrial vjerojatno je najpoznatiji igraći promašaj - pokopana je u pustinji
  • Od igre Daikatana puno se očekivalo jer je njen autor bio John Romero, autor Dooma
  • Grim Fandango bila je dobra igra koju su pojeli drugi jaki naslovi: Half Life, Metal Gear Solid i The Legends of Zelda: Ocarina of Time

Evo, već nekoliko minuta sjedimo ispred praznog lista papira i razmišljamo što su za nas bili najveći promašaji u igraćoj industriji. Nije lako doći do odgovora. Posljednji primjer koji možemo izdvojiti je Mass Effect: Andromeda, s kojim se nismo najbolje složili pa smo igru prestali igrati nakon par nivoa. Bilo je tu i drugih promašaja, a mi smo izdvojili neke od njih.

1. E.T. The Extra-Terrestrial

Kada vam igra zakuca posljednji čavao u smrt tvrtke onda se igra definitivno može nazvati promašajem. E.T. The Extra-Terrestrial jedan je od najpoznatijih promašaja iz svijeta igara jer se nakon nje Atari raspao, a igra je pokopana u pustinji (zajedno s ostalim naslovima koji su doveli do pada industrije 1983. godine). Što je pošlo po zlu? Mi bi rekli da je naređenje s vrha da se igra napravi, testira i reklamira u samo šest tjedan pridonijelo tome.

2. Grim Fandango

Da, ni mi nismo bili sigurni da smo dobro vidjeli, ali Grim Fandango (danas kultna igra) spada u one koje se smatraju promašajem. Iako je ova avantura imala izvrsne kritike, nije se najbolje prodavala. Problem su bili drugi naslovi koji su izašli u to vrijeme: Half Life, Metal Gear Solid i The Legends of Zelda: Ocarina of Time. Inače, igra je izašla 1998. godine i smatra se kako je njena slaba prodaja pridonijela padu žanru avantura.

3. Pac-Man

Još jedan superhit koji nije dobro prošao bio je Pac-Man za Atari 2600. Ponovo je vrh tvrtke požurivao da se igra napravi kako bi izašla na Božić 1981. godine, što je pomoglo "kvaliteti." Izašla je u 12 milijuna primjeraka iako je na tržištu bilo 10 milijuna konzola. Igra se prodala u 7 milijuna primjeraka, no malo kome se svidjela.

4. The Last Express

The Last Express je izašao nakon pet godina razvoja i potrošenih 6 milijuna dolara. Radilo se o avanturi koju je potpisao Jordan Mechner, autor igre Prince of Persia. Iako igra nije bila loša, njen se izdavač nije baš potrudio oko promocije pa je prodana u tek 100 tisuća primjeraka. Godinama kasnije Mechner je uspio dobiti prava na nju i objaviti je kao mobilnu igru za iOS i Android uređaje.

5. Battlecruiser 3000AD

Za ovu igru kažu kako je jedan od najvećih PC promašaja u igraćem svijetu, a navodi se i kako se o njoj pričalo čak deset godina prije nego je izašla. Nije ni čudno da su očekivanja bila visoka. Autor igre bio je Derek Smart, poznat po tome da je na online kritike odgovarao agresivno i ne baš lijepo. Ipak, treba reći kako je Derek bio protiv njenog ranog izlaska, zbog kojeg igra nije bila sjajna. Gamespot joj je dao 2.6 i stavio je na listu najprecjenjenijih igara svih vremena.

6. Daikatana

I mi se jako dobro sjećamo ovog naslova, ali samo zato jer se o njemu jako puno pričalo. A pričalo se jer je autor bio John Romero, koji je napravio Doom. Naravno da se puno očekivalo i od ovog naslova, koji je u trenutku izlaska bio pun bugova, lošeg gameplaya i neprijatelja. Nije pomoglo ni što je igra oglašavana kao sljedeća velika stvar u FPS-u.

Prijavi se na naš newsletter i primaj ekskluzivne vijesti iz svijeta prijenosnih računala. Bez spama, naravno ;)

ponuda

i7, 16GB, 512GB SSD, GeForce RTX 2060, 17" 144Hz FHD

Razer Blade Pro 17 - moćno prijenosno računalo!

5 kamera s umjetnom inteligencijom!

HUAWEI Huawei Nova 5T