- Mobitel vas ne prisluškuje, to čini Google
- I Facebook i Google imaju vašu “kopiju” na svojim serverima i jako vas dobro poznaju
- iPhone više igra na privatnost korisnika i to ističe kao svoju prednost
Koliko puta vam se dogodilo da razgovarate s nekim o nekoj temi, a par minuta kasnije, pojavi vam se reklama na Facebooku upravo za ono o čemu ste razgovarali? Vjerojatno i više od nekoliko puta. I sami smo iskusili tako nešto. Oni malo manje tehnički osviješteni vjerojatno će pomisliti kako im mobitel razgovore snima i kako ih Facebook prisluškuje. I ne samo Facebook, već Apple i Google i svi oni veliki koji imaju pristup uređaju. Facebook tvrdi kako ne sluša svoje korisnike (doslovno), a isto je rekao i Apple, koji je naglasio kako ima jake mehanizme da i druge spriječi da to učine. Odnosno da korisnici uz njihovu pomoć podese postavke tako da ih se ne čuje.
Mobitel vas ne sluša, ali vas poznaje
Bivši zaposlenik Googlea, Tristan Harris, koji je danas jedan od predvodnika pokreta koji želi pomoći sa smanjivanjem korištenja tehnologije, kaže kako vas vaš mobitel ne sluša. Ali, i Facebook i Google vas jako dobro poznaju. “Negdje na Facebookovim ili Googleovim serverima,” rekao je, “nalazi se nešto poput voodoo lutke, vaš avatar, kopija ili model vas osobno. Facebook i Google ne moraju slušati da bi znali što vas zanima, jer to već znaju po klikovima, likeovima i vašem ponašanju na internetu. Sve što treba napraviti jest simulirati razgovor koji vodite ili koji planirate voditi kako bi znali koje oglase vam servirati.
Google vas sluša
Ako vas mobitel ne sluša, to čini Google, koji je integralni dio velikog broja pametnih telefona. Kako na Android mobitelu onemogućiti da to čini možete pročitati ovdje. iPhone s druge strane to ne čini, no kako kažu, unatoč jakoj kontroli ne mogu kontrolirati aplikacije koje se nađu u njihovom App Storeu. Iako Facebook negira da vas sluša, neki su sigurnosni stručnjaci poput Dr. Petera Hannaya skeptični oko toga. On vjeruje kako periodički i Instagram i Facebook koriste vaš mikrofon, a dokaz tome je dobio i novinar koji je s njima razgovarao, nakon što je proveo jednostavan eksperiment. Nekoliko dana je ponavljao kako bi se rado vratio na studij i kako mu trebaju jeftine majice za posao. Već prvi sljedeći dan počele su mu se prikazivati reklame za razna sveučilišta i jeftinu robu. No, Dr. Peter naglašava kako obični korisnici ne trebaju strahovati od toga što ih neke aplikacije slušaju, jer to čine kako bi vam dale relevantne oglase, kao i recimo Google search kada pretražujete nešto.
Pogledajte ovo
Da Google pažljivo sluša, pokazuje i ovaj eksperiment zabilježen na YouTubeu:
A slično se dogodilo i s Facebookom:
Ako sumnjate u točnost rezultata, najbolje je da i sami provedete sličan eksperiment.
Prijavi se na naš newsletter i primaj ekskluzivne vijesti iz svijeta prijenosnih računala. Bez spama, naravno ;)

ponuda