• U SAD-u korisnici u prosjeku dnevno provedu 3 sata i 43 minute na svojim mobilnim uređajima, što je osam minuta više negoli odvajaju za TV
  • 30 posto od potrošenog vremena na mobitelima odlazi na audio aplikacije koje omogućavaju slušanje podcasta ili radio postaja
  • Ove godine će se na digitalni video potrošiti 1 sat i 37 minuta

Mobilni uređaji već neko vrijeme preuzimaju primat nad drugim ekranima. Jedan od najboljih pokazatelja da su doista preuzeli su i posjeti web stranicama ili društvenim mrežama. Na nekim web stranicama više od 80 % posjeta dolazi s mobitela, a sličan je slučaj i kada je riječ o društvenim mrežama. Pratite li tehnološke trendove, sigurno ste čuli kako se govori o mobile first pristupu kada se dizajnira web, aplikacija ili nešto slično.

Mobitel prvi, TV drugi

I dok smo nekad najviše vremena trošili pred TV ekranima, danas to više nije slučaj. Barem što se Sjedinjenih Država tiče. Tamo korisnici u prosjeku provedu dnevno 3 sata i 43 minute na svojim mobilnim uređajima, što je osam minuta više negoli odvajaju za TV. Osam minute se možda ne čini puno, ali je zapravo jako velika stvar da su još manji ekrani prestigli one male. No to nikako nije bilo neočekivano i svi koji se tehnologijom bave mogli su pretpostaviti kako će se ovako nešto i dogoditi. S obzirom na to što vam sve mobiteli nude, jasno je i kako je do toga došlo. Samo društvene mreže poput Facebooka, Instagrama ili veliki video servisi poput YouTubea „troše“ korisničko vrijeme, a da ne spominjemo streaming servise, na kojima će neki korisnici pogledati i par sati epizoda dobre serija na mobitelu. Da, mi smo ti korisnici. I onda je tu čitav set drugih stvari, poput čitanja e-mailova, korištenja navigacijskih aplikacija, fotografiranje i sve drugo što postoji. No ipak, sadržaj je ključ.

Uz dobar sadržaj ne ispuštate mobitel iz ruke

I dok smo sa starim telefonima povremeno odigrali kakvu Zmiju ili poslali poruku, danas je sadržaja puno više. I puno je bolji. „Prije nekoliko godina nismo imali niti ovoliko sadržaja niti je bio tako dobar,“ rekla je Monica Peart iz eMarketera koji je napravio istraživanje na temu, a misleći pritom na Netflix ili HBO Go. Naravno, razlika između vremena provedenog na TV i mobitelima naglašenija je kod mlađe populacije, a sigurno je kako će se taj trend samo nastaviti. Godine 2021., kažu u eMarketeru, odrasle osobe provodit će 3 sata i 54 minute na mobilnim uređajima, dok će na TV trošiti 3 sata i 22 minute.

Podcasti su hit

Ono što je zanimljivo, a što je također utvrđeno istraživanjem jest kako su audio aplikacije jako popularne. Naime, 30 posto od potrošenog vremena na mobitelima odlazi na audio aplikacije koje omogućavaju slušanje podcasta ili radio postaja. Društvene mreže zauzimaju udio od 24 posto dok su video aplikacije imale udio od 19 posto. U porastu je i digitalni video streaming, koji zamjenjuje tradicionalnu televiziju odnosno kablovske programe. Ove godine će se tako na digitalni video potrošiti 1 sat i 37 minuta, a sigurno je kako će i taj segment rasti. Netflix je prošle godine potrošio oko 13 milijardi dolara na sadržaje, a u igru je ušao i Apple koji sigurno neće štedjeti na ovome. Osim njih, na streaming tržište dolazi i Disney, koji već sada ima ogromnu ponudu.

Prijavi se na naš newsletter i primaj ekskluzivne vijesti iz svijeta prijenosnih računala. Bez spama, naravno ;)

ponuda