• Australska država Viktorija od sljedeće godine će zabraniti mobitele u javnim školama
  • Zabrana donosi fokusiraniji rad i smanjuje oduzimanje pažnje u učionicama
  • Nisu svi za zabranu - neki kažu da je bolje naučiti djecu da se služe tehnologijom pametnije

O ovome se dugo priča i raspravlja u cijelome svijetu, a sada su se počele događati i konkretne akcije. Naime, australska država Viktorija odlučila je od sljedeće godine zabraniti upotrebu mobitela u javnim školama. Najavio je to ministar obrazovanja James Merlino koji je rekao kako bo zabrana trebala smanjiti maltretiranje djece i distrakciju koju mobilni telefoni donose. “Kada uklonimo mobitele iz učionica,” rekao je Merlini, “uklonit ćemo i veliku smetnju iz tih istih učionica. Učitelji će tako moći predavati, a učenici učiti u okruženju koje je fokusiranije na ono zbog čega smo tu.”

Dobri rezultati se već vide

Učenici će mobilne uređaje držati u svojim ormarićima, a samo će oni koji mobitelom prate zdravstveno stanje moći imati jedan pri ruci. Ako roditelji žele kontaktirati dijete, to će moći napraviti preko škole. I dok se neki skeptični prema odluci, u školama gdje se to već provodi vide dobre rezultate. Učenici su fokusiraniji na učenje, a poboljšale su se i socijalne interakcije. Čak su i učenici gdje su mobiteli zabranjeni komentirali kako su se lako navikli na život bez mobilnih uređaja. Osim toga, učiteljima je lakše predavati učenicima koji nisu na mobitelima cijelo vrijeme.

I ostatak svijeta bi mogao uvest zabranu

I dok su neke države poput Viktorije ili Francuske već napravile prvi korak u zabrani mobitela u školama, druge vode raspravu na temu. O njoj se priča u Danskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji. Podrška javnosti je velika, pa tako u Australiji 80 posto ispitanika podržava zabranu mobitela u učionicama. S druge strane, navode stručnjaci, pitanje je može li zabrana mobitela u učionicama smanjiti cyberbullying, čiji temelji ne leže nužno u samom mobilnom uređaju. Sigurno je ipak kako će smanjiti odvlačenje pažnje u učionicama jer je već utvrđeno kako učenici koriste mobitele za multi tasking koji nije nužno uvijek vezan uz ono o čemu u tom trenutku uče.

Istraživanja još nisu dala konačan odgovor

Provedeno je mnogo istraživanja na ovu temu, a pregledom 132 akademska rada utvrđeno je kako se još ništa ne može utvrditi. Odnosno kako nema dokaza da multi tasking u učionici utječe na konačnu ocjenu. Ako se pametno koristi, mobitel može donijeti puno benefita i u učionica. Tako su utvrđeni i primjeri live streamanja predavanja učenicima koji su bolesni ili traženje konkretnih informacija vezanih uz predavanje u tijeku. Sveučilište Stanford utvrdilo je kako uz dobre pripreme i malo truda, tehnologija može biti jako velika pomoć učenicima u učenju van učionica. Neke škole u Sjedinjenim Državama su probale sa zabranama, no odustale su. Zaključeno je kako je pametnije naučiti učenike da se pametno služe tehnologijom, a ne provoditi zabrane.

Prijavi se na naš newsletter i primaj ekskluzivne vijesti iz svijeta prijenosnih računala. Bez spama, naravno ;)

ponuda